Kahwin muda bukan halangan  

Posted by: Bekas Pelajar SMU(A) Al-Sabirin, Ayer Lanas


MASTURA bersama anugerah yang dimenanginya pada Majlis Konvokesyen UIA ke-25 di Gombak semalam.


GOMBAK – Biarpun berkahwin pada usia 19 tahun dan masih menuntut di universiti, Dr. Mastura Mat Rosli masih mampu membahagikan masa dengan baik tanpa menjejaskan kerukunan rumah tangganya dan pelajaran.

Lebih menarik lagi, ibu berusia 25 tahun ini yang merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda Perubatan Universiti Islam Antarabangsa (UIA) semalam dinobatkan sebagai pelajar terbaik secara keseluruhan sempena Majlis Konvokesyen UIA ke-25 yang bermula semalam hingga esok.

“Saya bersyukur dengan apa yang diberikan dan diumumkan sebagai pelajar terbaik. Pengorbanan saya sebelum ini terbalas walaupun dalam masa lima tahun saya dan suami hanya berjumpa pada hujung minggu sahaja kerana saya berada di Kuantan, Pahang.

“Anak saya berusia dua tahun dijaga secara bergilir-gilir oleh keluarga saya, keluarga mertua dan pembantu rumah. Sekarang barulah dapat duduk sekali dengan suami selepas selesai pengajian,” katanya yang ditemui di sini, semalam.

This entry was posted on 4:23 PM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment